کنفرانس ملی طراحی خدمات

کنفرانس ملی خدماتانجمن علمی طراحی صنعتی دانشکده هنر و معماری آزاد تهران مرکز برای دانشجویان این دانشگاه تخفیف ۳۵% برای ثبت نام در کنفرانس ملی طراحی خدمات گرفته است

شما می توانید در هنگام ثبت نام از کد anjomanid  برای گرفتن تخفیف استفاده کنید.

آخرین فرصت برای ثبت نام ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ است.

لینک ثبت نام  در کنفرانس ملی طراحی خدمات

شایان ذکر است  گواهینامه آموزشی معتبر EuroCert به شرکت کنندگان در کنفرانس ملی طراحی خدمات ارائه می شود.

کنفرانس ملی طراحی خدمات

درباره کنفرانس

بخش خدمات در ایران ۵۰% از اشتغال و ۴۵% از تولید ناخالص ملی کشور را ایجاد کرده و نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می‌کند. طراحی خدمات بانکداری، بیمه، آموزش و پرورش، مدیریت، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، گردشگری و بازرگانی متناسب با بستر فرهنگی-اجتماعی ایران، در سالهای پس از انقلاب اسلامی چالش اساسی کشور بوده و توسعه‌ی هر یک از این خدمات نیازمند طراحی و نوآوری با رصد نیازهای انسانی در بستر فرهنگ کشور، تعریف دقیق مشکلات، خلاقیت در ایجاد راهکارهای مبتنی بر انسان و متناسب با فرهنگ و پیاده‌سازی این طرح‌هاست. این روند کل نگر برای ایجاد راهکارهای نوآورانه بر مبنای نیازهای انسانی در بستر فرهنگ، “طراحی خدمات” نامیده می‌شود.

طراحی خدمات به صورت کلی استفاده از طرز فکر و مهارت های کلیدی طراحی برای یافتن راه حلی در بهینه سازی یا ابداع خدمات جدید است. به صورت جزئی تر طراحی خدمات رشته ای است که تلاش می ‏کند تا خدمتی جدید به وجود آورد یا خدمات موجود را بهینه سازد تا برای مشتریان مفید (Useful) قابل استفاده (Usable)، مطلوب (Desirable) و برای سازمان‏ ها کارآمد (Efficient) و موثر(Effective) و متمایز (Distinctive) باشد.

طراحی خدمات زمینه ای چند رشته ای دارد و حوزه های در حال تعامل در آن بسیار بیشتر از طراحی محصولات است زیرا حوزه های طراحی محصول را شامل شده و جدای از آنها در حوزه های مدیریت سازمان، طراحی تجربه، طراحی تعامل، بازاریابی خدمات، روانشناسی رفتاری، قومیت شناسی، مدیریت فرآیندها، برنامه ریزی ارتباطات نیز وارد می شود.

با وجود آنکه در کشور ما گرایش‌های مدیریت و بازاریابی خدمات در ده سال گذشته شکل گرفته‌اند ولی ارزش خاص طراحی خدمات در نگاه انسان محور و کل نگر به مسائل و نیازهای اجتماعی و نوآوری بر مبنای فهم آنها و با توجه به بستر فرهنگی است.

طراحی بر مبنای سعی و خطا یا بر مبنای تقلید از کشورهای دیگر سبب شده تا در خدمات مدیریت و آموزش و پرورش رشد متناسب با فرهنگ ایرانی صورت نپذیرد، خدمات بهداشت‌و‌درمان درخور شأن انسانی ایجاد نگردد، بانکداری اسلامی و بیمه چالش‌های خاص خود را داشته باشد و گردشگری و بازرگانی که از کهن‌ترین تخصص‌های مردم خونگرم ایران است بسیار سخت و کند رشد کند. در خدمات خرد در سطح جامعه نیز رویکرد سنتی و بر مبنای تقلید به طراحی خدمات باعث شده معانی بسیاری از بین برود و جامعه با تهاجم فرهنگی روبرو شود. از میان رفتن معنای پهلوانی در ورزش‌های زورخانه‌ای و جایگزین شدن آن نه با خدماتی طراحی شده برای این فرهنگ بلکه با سالن‌های بدن‌سازی غربی و فرهنگی که با خود به ارمغان آورده است یکی از نمونه‌های این رویکرد غلط است.

امید است تا با برگزاری این همایش، رشته‌ی “طراحی خدمات” به درستی به جامعه‌ی علمی کشور معرفی شده، ارتباطات میان-رشته‌ای با متخصصان مدیریت و بازاریابی خدمات برقرار شود و این همایش سبب رشد استفاده از طراحی خدمات برای ایجاد خدمات انسان-محور با توجه به بستر فرهنگی کشور گردد.

اطلاعات بیشتر              www.tehransdc.ir

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *